مدير دفتر برنامهريزي و ارزيابي پژوهشي حوزههاي علميه خواهران:
پژوهش داراي بيشترين راندمان در حوزه است
مدير دفتر برنامهريزي و ارزيابي پژوهشي حوزههاي علميه خواهران گفت: در صورت سرمايهگذاري مناسب در بخش پژوهش مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران، شاهد بيشترين برونداد و محصول در ميان طلاب و فارغالتحصيلان خواهيم بود.
به گزارش روابط عمومي مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران حجتالاسلام علياکبر حصاري با بيان اينکه پژوهش بايد هم در فرآيند فعاليت علمي و هم در برونداد نقش محوري داشته باشد، تصريح کرد: منظور از اينکه پژوهش در فرآيند، نقش محوري داشته باشد، اين است که يکي از محورهاي نظام علمي يا نظام تربيتي حوزههاي علميه خواهران را محور پژوهش تشکيل ميدهد.
وي افزود: بنابراين اگر هدف نهايي و رسالت تاسيس مدارس علميه و انجام فعاليتهاي علمي در مدارس را به سه بخش تقسيم کنيم، يک بخش آموزش است که انتقال دانش را عهدهدار است و دو بخش ديگر شامل بينش و ارزش ميشود که برعهده معاونتهاي پژوهش و فرهنگي مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران قرار دارد. اين محورها نيز بايد به همان شيوه و به همان اندازهاي که نظام آموزشي تعريف ميشود، نظام يابد و محوريت پيدا کند.
مدير دفتر برنامهريزي و ارزيابي پژوهشي حوزههاي علميه خواهران افزود: پژوهش از بين همه نقشهاي طلبگي براي خواهران متناسبتر، کارآمدتر و امنتر است، زيرا اگر پژوهش، تبليغ، تدريس و مديريت محيطهاي فرهنگي را به عنوان رسالتهاي طلبگي در نظر بگيريم، پژوهشگري براي خواهران طلبه با ايفاي وظايف همسري، مادري و تربيتي سازگارتر است و به حضور فيزيکي در بيرون خانه چندان نياز ندارد.
وي با اشاره به امکانات نرمافزاري فراهمآمده اظهار داشت: با توجه به اين امکانات، به سادگي و سهولت يک خواهر طلبه ميتواند بيشترين کار پژوهشي و علمي را انجام دهد و نياز گستردهاي از جامعه را پاسخگو باشد.
حجتالاسلام حصاري با اشاره به اينکه رسالتهايي نظير تدريس، تبليغ و مديريت مستلزم حضور بانوان در بيرون از فضاي خانه است، افزود: اين فعاليتها ممکن است با مسئوليتهاي ديگر بانوان در تعارض باشد؛ ضمن اينکه موفقيت طلبه در اين سه عرصه نيز مرهون برخورداري از توان پژوهشي است.
وي با بيان اينکه سرمايهگذاري مناسب در بخش پژوهش در مرکز مديريت و مدارس علميه خواهران بالاترين راندمان را در بروانداد حوزه در ميان طلاب و فارغالتحصيلان در پي دارد، ادامه داد: ظرفيت گستردهاي در امر پژوهش خواهران طلبه بلااستفاده مانده است به ويژه در بخشهايي که به صورت مستقيم يا غيرمستقيم مخاطب آن، خانمها هستند. پس امر پژوهش بايد نظاممند و با برنامه منسجم تعريف شود و همه الزامات آن را بپذيريم.
پژوهش داراي بيشترين راندمان در حوزه است
There are 2 comments on this post but you must be logged in to see the comments. در حال حاضر وارد شده اید !
If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)