مدير دفتر برنامهريزي وارزيابي پژوهشي حوزههاي علميه خواهران:
نظام تيپبندي پژوهشي مدارس علميه خواهران اجرا ميشود
مدير برنامهريزي پژوهشي حوزههاي علميه خواهران گفت: نظام تيپبندي پژوهشي مدارس علميه خواهران اجرا ميشود.
به گزارش روابط عمومي مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران حجتالاسلام علياکبر حصاري با اشاره به اينکه اين نظام، مدارس علميه را در سه سطح (تيپ) متفاوت تيپبندي ميکند، افزود: در حال حاضر شاخصها و مولفههاي محيط پژوهشي در پنج فصل شامل تشکلها، نيروي انساني، امکانات، فضاي پژوهشي و فعاليتها استخراج شده است و براي تعيين وزن در جدول قرار گرفته است.
وي ادامه داد: اين شاخصها در حال توزيع در سطح مدارس علميه است، تا معاونين پژوهش مديريتهاي استاني و مدارس علميه خواهران نظرات خود را نسبت به وزن هر مولفه و شاخص بيان کرده و بر اساس برآيند کلي آن، وزن شاخصها در هر تيپ مشخص شود.
مدير برنامهريزي پژوهشي حوزههاي علميه خواهران اضافه کرد: پس از تعيين چارچوب تيپ، اطلاعات مدارس دريافت ميشود و تمام مدارس در يکي از سه تيپ دستهبندي ميشوند.
وي با اشاره به آثار و فوايد تيپبندي پژوهشي مدارس علميه اظهار کرد: اين کار باعث ميشود سطح انتظار از انجام فعاليتهاي پژوهشي از مدارس علميه و سنجش و ارزيابي فعاليت ها عادلانه و واقعبينانه صورت پذيرد.
حجتالاسلام حصاري افزود: در حال حاضر در امتيازدهي به گزارش عملکرد پژوهشي مدارس علميه، صرفا به عملکرد پژوهشي آن توجه ميشود، اما پس از تيپبندي مدارس، هر مدرسه با مدارس همتيپ مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
وي تيپبندي پژوهشي مدارس علميه را پيشنياز مديريت کيفي و اجراي سياستهاي ارتقايي دانست و گفت: به منظور ارتقاء استانداردهاي علمي پژوهشي ناگزير از اجراي تيپبندي پژوهشي هستيم.
مدير برنامهريزي پژوهشي حوزههاي علميه خواهران با اشاره به اينکه پس از اجراي تيپبندي پژوهشي مدارس، قطببندي پژوهشي استانها و مناطق نيز انجام خواهد پذيرفت، اظهار کرد: در آينده بر اساس کيفيتها و ظرفيتهايي که استانها و مناطق مختلف به منصه ظهور ميرسانند و به فعليت در ميآورند، استانها متناسب با آن قابليت قطببندي ميشوند. بر اين اساس مشخص ميشود، هر استان قطب کدام يک از فعاليتهاي پژوهشي يا علميپژوهشي در مجموعه حوزههاي علميه خواهران باشد.
وي با اشاره به مشکلات نظام ارزشيابي پژوهشي فعلي حوزههاي علميه خواهران تصريح کرد: در حال حاضر در ارزيابي مدارس علميه خواهران، برخي مدارس علميه که از امکانات و ظرفيت بالاتري برخوردار هستند، هرساله عناوين برتر و امتيازات بالاتر را به خود اختصاص ميدهند. اين مدارس علميه در شهرهاي برخوردار قرار داشته و بودجه، امکانات، منابع علمي، استاد، نيروي انساني بهتري دراختيار دارند.
حجتالاسلام حصاري اضافه کرد: در اين چرخه هيچگاه مدارس ضعيفتر قرار نميگيرند و ميزان رشد آنها مورد لحاظ قرار نميگيرد. اما با استقرار نظام تيپبندي پژوهشي هر مدرسه علميه در تيپ خود مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.
نظام تيپبندي پژوهشي مدارس علميه خواهران اجرا ميشود
شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !
If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)