دبير شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي حوزههاي علميه خواهران:
طرح مديريت تحول در نظام تعليم و تربيت حوزههاي خواهران تهيه شد
دبير شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي حوزههاي علميه خواهران از تهيه طرحنامه مديريت تحول در نظام تعليم و تربيت حوزههاي علميه خواهران خبر داد.
به گزارش روابط عمومي مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران حجتالاسلام علياکبر حصاري با اشاره به فعاليتهاي شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي حوزههاي علميه خواهران اظهار کرد: يکي از محورهاي اصلي کار اين شورا تحول در نظام تعليم و تربيت حوزههاي علميه خواهران است در اين زمينه طرحنامه مديريت تحول آماده شده و به تصويب شوراي معاونين مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران رسيده است، اما بررسي در دبيرخانه شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي، نيازمند تعيين تکليف از سوي شوراي سياستگزاري حوزههاي علميه خواهران و تعيين و تامين بودجه مورد نياز است.
وي اين طرح را مبتني بر رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و توصيههاي مراجع معظم تقليد دانست و اضافه کرد: اين طرح با توجه به بازخوردهايي که از وضعيت فعلي گرفته شده است و با نگاه راهبردي به مجموعه تحولاتي که در جامعه وجود دارد يا براي آينده پيشبيني ميشود با رعايت مصالح حوزههاي علميه ارائه خواهدشد.
دبير شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي حوزههاي علميه خواهران تعريف خردهنظامهاي «فرهنگيـ تربيتي»، «پژوهشي» و «تبليغي» را از محورهاي ديگر فعاليت شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي حوزههاي علميه خواهران دانست و ادامه داد: بدين منظور سه کارگروه تخصصي براي تدوين پيشنويس نظامهاي فرهنگيتربيتي، پژوهشي و تبليغي پيش بيني کردهايم که در صورت تعريف و تامين اعتبار به زودي با مشارکت معاونتهاي پژوهش و فرهنگي تشکيل خواهندشد و تکليف اين سه نظام که بخشي از نظام تعليم و تربيت هستند روشن و جاي خاليشان در نظام جامع تعليم و تربيت پر ميشود.
وي يکي ديگر از محورهاي فعاليت شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي را اصلاح همه عناصر و مولفههاي تشکيلدهنده نظام آموزشي اين حوزهها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نظام آموزشي حوزههاي علميه خواهران، شکل سامانيافتهاي دارد و درحال اجرا است و به صورت دائم در آن بازخوردگيري و اصلاح صورت ميگيرد.
حجتالاسلام حصاري با بيان اينکه اصلاح نظام آموزشي در دستور کار شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي قرار دارد، ادامه داد: اصلاحاتي که هم اکنون در اين نظام صورت ميگيرد مربوط به دوره عمومي سطح دو(کارشناسي) ميشود، اما جا دارد مقطع سطح سه(کارشناسي ارشد) و تمام مولفههاي نظام آموزشي در شوراي برنامهريزي مورد بررسي و اصلاح قرار گيرد.
وي اين کار را مستلزم فراهم آمدن برخي مقدمات دانست و گفت: بايد اصلاح سرفصلها، متون درسي، آمايش اساتيد، ارتقاء امکانات و ابزار آموزشي و بازنگري در گزينش و پذيرش در چارچوب اصلاح نظام آموزشي انجام پذيرد.
دبير شوراي برنامهريزي آموزشيـ تربيتي مرکزمديريت حوزه هاي علميه خواهران، کارآمدي نظام آموزشي را نيازمند اصلاح همه اين مولفهها دانست و افزود: طي چند نوبت که موضوع اصلاح نظام آموزشي مطرح شده، تنها به بررسي و اصلاح برنامه بسنده شده است، اما اين موضوع ناکافي است.
وي برخي از ضعفها و نواقص احتمالي نظام آموزشي را ناشي از ناکافي بودن تعداد اساتيد، عدم تناسب اساتيد و دروس و عدم دقت در شيوههاي پذيرش دانست و افزود: هر کدام از اين موارد سهمي از کارآمدي يا ناکارآمدي نظام آموزشي را بر دوش دارند.
حجتالاسلام حصاري با بيان اينکه بايد علاوه بر برنامه آموزشي به چنين مواردي نيز توجه شود، اظهار کرد: اراده جدي مديران ارشد مرکز بر اين است که همه نظام آموزشي اصلاح شود.
وي يادآور شد: با تصويب شوراي سياستگزاري حوزههاي علميه خواهران مبني بر بازنگري در مولفههاي نظام آموزشي، انجام کار کارشناسي در اين مورد متوجه معاونت آموزش خواهد شد، چرا که اين معاونت عهدهدار برنامهريزي و اجراي نظام آموزشي است و بايد پيشنهادات خود را در مورد متون، آمايش اساتيد، پذيرش و … ارائه کند تا شوراي برنامهريزي مرکز مديريت حوزههاي علميه خواهران به بررسي و تصويب آن بپردازد.
طرح مديريت تحول در نظام تعليم و تربيت حوزههاي خواهران تهيه شد
شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !
If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)